ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΜΑΙΚΛ ΤΖΑΚΣΟΝ

michaelstopfilthypress2

ΑΝΤΙ ΠΡΟΛΟΓΟΥ

Θα σας πω κάτι περίεργο αλλά έτσι έγινε. Ας μεταφερθούμε νοερά στο 1983-1984, όταν ήμουν 11 χρονών. Τότε πρωτάκουσα τον Μάικλ Τζάκσον. Κι είχα εικόνα για εκείνον κυρίως από τη φαντασία μου, μιας και τότε δεν είχαμε τόσες εκπομπές ούτε διαδίκτυο ώστε να μαθαίνω πολλά πράματα, ενώ ταυτόχρονα ίσα που είχα ξεκινήσει να διαβάζω Μανίνα (περιοδικό για εφήβους-κυρίως κορίτσια). Κι έτσι την εικόνα του την είχα κάπως θολή στο μυαλό μου. Είχα δει μερικές φωτογραφίες του στη Μανίνα, είχα δει λίγο το βίντεο κλιπ του Θρίλερ, το οποίο πρωτοπροβλήθηκε Δεκέμβριο του 1983 και σίγουρα είχα δει το βίντεο κλιπ του Billie Jean περισσότερες φορές, αφού αυτό προβλήθηκε για πρώτη φορά τον Ιανουάριο του 1983. Λεπτομέρεια για τους αναγνώστες που είναι νέοι: το 1983 είχαμε μόλις μια μουσική εκπομπή, το Μουσικόραμα, που παιζόταν μόλις μια φορά την εβδομάδα και μάλιστα νομίζω μόνο για μια ώρα. Αυτό σημαίνει πως δεν μπορούσαμε να δούμε όποτε και όσες φορές θέλαμε ένα βίντεο κλιπ, δυνατότητα που σήμερα μας δίνει το youtube.

Θυμάμαι λοιπόν ότι κάπου γύρω στο 1984 φανταζόμουν ότι ο Μάικλ Τζάκσον ζούσε σε έναν πύργο σαν του κόμη Δράκουλα. Δε θυμάμαι πώς αλλά στο μυαλό μου υπάρχει η εικόνα του να κατεβαίνει πολλές σκάλες φορώντας μια κάπα. Ο πύργος ήταν ψηλός κι οι σκάλες συνεχείς, ενώ μέσα όλα ήταν σκοτεινά. Κι ο πύργος αυτός ήταν απομονωμένος. Ο δε Μάικλ Τζάκσον κατέβαινε τις σκάλες μόνος. Παιδάκι ήμουν, φαντασία είχα.

Τα χρόνια πέρασαν και πλέον κατάλαβα γιατί είχα αυτή την εικόνα. Καταρχήν εκείνη την εποχή η τηλεόραση έδειχνε πολλά θρίλερ τα οποία συνήθως έβλεπα. Έπειτα μάλλον με επηρέασε σίγουρα και το ομότιτλο τραγούδι αλλά υπάρχει ένα μεγάλο ΑΛΛΑ. Γιατί συνέδεσα τον Μάικλ Τζάκσον με τα θρίλερ κι όχι πχ με την τηλεοπτική σειρά Fame την οποία λάτρευα κι ήταν μες στη χαρά; Γιατί δεν τον συνέδεσα με το Μικρό σπίτι στο λιβάδι και δεν τον φαντάστηκα να ζει πχ σε μια φάρμα με έναν ολάνθιστο κήπο με τριανταφυλλιές; Λοιπόν όλα είναι παιχνίδια του υποσυνείδητου.

Τον Μάικλ Τζάκσον τον φαντάστηκα να ζει μόνος σε ένα πύργο σαν του κόμη Δράκουλα γιατί υποσυνείδητα βίωσα τη μοναξιά του. Ίσως είδα το βλέμμα του, ίσως πάλι υποσυνείδητα φίλτραρα κριτικά (αρνητικά) τις κακίες που λέγονταν για εκείνον ήδη από τόσο νωρίς. Ένιωσα τη μοναξιά του Μάικλ Τζάκσον. Αν κάποιος θα μπορούσε να τον ταυτίσει με έναν αρνητικό ήρωα, όπως ο κόμης Δράκουλας, αυτό θα μπορούσε να γίνει για ένα κοινό σημείο τους, τη μοναξιά.

Τα χρόνια πέρασαν, με χαρά θυμάμαι τον εαυτό μου να τον κρίνει μόνο μουσικά και να μη δίνει σημασία στις κακεντρεχείς μπούρδες που λέγονταν από τα μμε. Κι έμαθα πολλά πράγματα για εκείνον, μα δυστυχώς κοινός τόπος σε όλα αυτά ήταν η λύπη του κι η μοναξιά του.

Κι έτσι έπεσε στα χέρια μου αυτό το γράμμα. Διαβάστε το, ο Μάικλ Τζάκσον μιλούσε στον κόσμο που πίστευε στις μπούρδες και τα ψέματα των μμε. Ο πιο πετυχημένος καλλιτέχνης όλων των εποχών ήταν ευάλωτος κι είχε την απλότητα να απευθύνει στον κόσμο ένα γράμμα. Διαβάστε το:

ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΜΑΙΚΛ ΤΖΑΚΣΟΝ

Αγαπητοί άνθρωποι,

Θα ήθελα να σας θέσω ένα ερώτημα – το ερώτημα ΓΙΑΤΙ. Γιατί υπάρχει τόση φτώχεια στον κόσμο; Γιατί τόσοι πόλεμοι; Γιατί τόσα πολλά βασανιστήρια και αγωνία; Και γιατί πρέπει να πεθαίνουν παιδιά και αθώοι να υποφέρουν; Εγώ δεν το καταλαβαίνω. Εσείς το καταλαβαίνετε;

Θέλω να βοηθήσω. Θέλω να κάνω τους ανθρώπους ευτυχισμένους και μπορεί να είναι μόνο για μια στιγμή. Αυτό είναι που δίνει στη ζωή μου νόημα. Δεν με καταλαβαίνετε; Τι έκανα ώστε να με κρίνετε; Με ζηλεύετε; Δεν χρειάζεται. Δεν θα σας ευχόμουν να ήσασταν στη θέση μου. Ίσως το μόνο που θέλετε είναι να ομολογήσω την «ενοχή» μου.

Ναι, είναι αλήθεια, αγαπώ τα παιδιά! Αλλά όχι με τον τρόπο που νομίζετε. Τα αγαπώ από τα βάθη της καρδιάς μου. Επειδή τα παιδιά δεν κάνουν πολέμους. Τα παιδιά ποτέ δεν μου έκαναν κακό. Με κάνει ευτυχισμένο όταν κοιτάζω τα λαμπερά μάτια τους. Είναι έγκλημα να θες να είσαι ευτυχισμένος και να κάνεις και τους άλλους ευτυχισμένους; Πολλοί από αυτούς που με επισκέπτονται πρόκειται να πεθάνουν σύντομα από καρκίνο ή άλλες φοβερές ασθένειες. Δεν θα σας αφήσω να μου απαγορεύσετε να τους δώσω μόνο μία ευτυχισμένη μέρα επειδή εσείς έχετε άγνοια! Ναι, είναι αλήθεια ότι έκανα πλαστικές επεμβάσεις! Ξέρετε πώς αισθάνεσαι, όταν το κάνεις αυτό; Πόσες φορές ξυπνούσα από τον πόνο! Πόσο συχνά δεν ήξερα τι θα αντίκρυζα στον καθρέφτη! Πόσες φορές έκλαψα, όταν το έκανα! Δεν βλέπετε ότι ο ίδιος τιμωρώ τον εαυτό μου και γι ‘αυτό δεν μπορώ να αντικρύσω το πρόσωπό μου – και τον εαυτό μου! Γιατί με τιμωρείτε κι εσείς γι’αυτό;

Ναι, είναι αλήθεια, κάποτε ήμουν μαύρος! Μπορείτε να πάρετε χρώμα από τον ήλιο και να σας θαυμάζουν για αυτό. Αλλά είμαι άρρωστος και με χτυπάτε για αυτό. Ο ήλιος που αγαπάτε τόσο πολύ εμένα μπορεί να με σκοτώσει. Σε παλαιότερες εποχές μου άρεσε να είμαι έξω στο φως, πάρα πολύ, τώρα μπορώ να βγαίνω σχεδόν μόνο το βράδυ. Και εσείς γελάτε μ’αυτό. Αν δεν είχα γίνει ο Michael Jackson που ξέρετε σήμερα, τότε θα ήμουν κάπως έτσι: Θα ήμουν ένας λευκός με μαύρες μπούκλες και μια πλακουτσωτή μύτη, χαρακτηριστικό γνώρισμα των έγχρωμων, για το οποίο όλοι θα με πείραζαν. Λοιπόν να που τώρα με πειράζετε εξαιτίας της μικρής μύτης μου. Ίσως να ήμουν ήδη νεκρός γιατί δε θα μπορούσα να προστατέψω τον εαυτό μου τόσο καλά όσο μπορώ σήμερα. Θα προτιμούσατε να ήμουν νεκρός; Ή να μην είχα υπάρξει; Αλλά τότε δεν θα είχατε τη μουσική μου! Θα θέλατε να μην είχατε ακούσει το «Billie Jean» ;! Τη μουσική μου την αγαπάτε όμως, έτσι δεν είναι; Απλά δεν αγαπάτε εμένα. Αλλά εγώ δημιουργώ τη μουσική για να σας κάνω ευτυχισμένους.

Με βασανίζετε με τα επαίσχυντα λόγια σας. Οι λέξεις μπορούν μερικές φορές να πονέσουν πολύ περισσότερο από τις γροθιές. Συχνά κάθομαι σε μια άκρη και κλαίω. Ρωτάω το Θεό γιατί πρέπει να υποφέρω, τι αφορμή σας έχω δώσει. Γιατί ποτέ δεν έκανα κακό σε κανέναν. Σας φοβάμαι γιατί με έχετε πληγώσει πάρα πολύ. Και δεν υπερασπίζομαι καν τον εαυτό μου. Απλά κρύβομαι πίσω από τις μάσκες μου. Ω, πόσο μισώ αυτές τις μάσκες! Δυσκολεύομαι να αναπνεύσω, όταν τις φοράω. Αλλά δεν έχω άλλη επιλογή, είναι ο μόνος τρόπος για να προστατέψω τον εαυτό μου. Αλλά δεν σας αρέσει όταν μπορώ να προστατευτώ. Θα προτιμούσατε να κλωτσήσετε ένα ανυπεράσπιστο άνθρωπο στο πρόσωπό του αλλά αυτή τη χάρη δε θα σας την κάνω. Δεν χρειάζεται να ντρέπομαι για ό,τι έχω κάνει. Και καθώς μπορώ να σας δω, αγαπητοί Άγνωστοι, υπάρχουν άνθρωποι που καταλαβαίνουν το μήνυμά μου.

Οι φίλοι μου και εγώ δεν πάμε σε πόλεμο με τανκς. Ερχόμαστε με ηλιοτρόπια σε όλους σας, ακόμη κι αν γελάτε κοροϊδευτικά και πατάτε τα λουλούδια μας. Ίσως να το καταλάβετε όχι πριν χαλάσουν τα λουλούδια αλλά όταν όλος o ήλιος σβήσει. Με τη μουσική μου, με ό, τι κάνω, θα ήθελα να φέρω ένα φως στον κόσμο. Αλλά πρέπει να αυτοκτονήσω μέχρι κάποιος να με πιστέψει; Και μέχρι κάποιος να με πιστέψει ότι απλά θέλω να κάνω καλά πράγματα θα πάσχω από το μίσος σας; Μα τότε θα πρέπει να είστε εξοργισμένοι: «Και τα παιδιά ;!» Ιδιαίτερα εσείς θα το λέγατε, εσείς που θα θέλατε περισσότερο να πάρουν τα παιδιά μακριά μου. Λέτε ότι δεν είναι παιδιά μου. Λέτε ότι δεν μπορώ να τα διαπαιδαγωγήσω. Πώς το ξέρετε αυτό ;! Και είναι σημαντικό τότε τι το αίμα ρέει στις φλέβες τους, τη στιγμή που δίνω τη ζωή μου γι’αυτά; Η ζήλια και το μίσος σας σας κάνει τυφλούς στο θέμα της αγάπης.

Δεν με ξέρετε, παρόλα αυτά με έχετε ήδη κρίνει! Εσείς οι δημοσιογράφοι που με σφυροκοπάτε το πρωί ακούτε τη μουσική μου το βράδυ! Αυτό δεν είναι δίκαιο! Δεν ενδιαφέρεστε για ό, τι γράφετε, αρκεί να προσελκύει μόνο αναγνώστες και να προκαλεί πρωτοσέλιδα. Ωστόσο, το όνομά μου είναι αρκετό για να προσελκύσει τους ανθρώπους. Γιατί πρέπει πάντα να με καταγγέλλετε; Γιατί δεν γράφετε κάτι θετικό, δε χρειάζεται να ψάξετε γι’αυτό τόσο πολύ! Γιατί πρέπει να με αποκαλείτε «Wacko Jacko» (περίεργος Τζάκο); Δεν μπορείτε να δείτε ότι ο μόνος που πληγώνω είμαι εγώ ο ίδιος! Με κυνηγάτε σα βοοειδές. Δε βλέπετε ότι είμαι επίσης άνθρωπος σας εσάς;! Πού έχετε την καρδιά σας; Πού είναι το έλαιό σας; Πού έχετε την αγάπη σας;

Εάν μόνο ένας στους δέκα ανθρώπους που παίρνουν αυτό το γράμμα προσπαθήσει να με καταλάβει, ήδη τότε θα αξίζει να ζω τη ζωή μου.

Ειρήνη, αγάπη και καλοσύνη

Από την καρδιά μου, Michael Jackson. «

ΑΝΤΙ ΕΠΙΛΟΓΟΥ

Δε γνωρίζουμε πότε γράφτηκε αυτό το γράμμα αλλά σίγουρα γράφτηκε μετά το 1998, καθώς  αναφέρει πως είχε παιδιά και το δεύτερο από τα 3 παιδιά του, η Πάρις, γεννήθηκε τον Απρίλιο του 1998. Έχουμε δηλαδή έναν άνθρωπο άνω των 30 ετών, έναν ενήλικα δηλαδή, που τυχαίνει να έχει τη μεγαλύτερη καριέρα που είχε ποτέ κάποιος και που άλλοι ούτε καν ονειρεύονται κι όμως αυτός ο άνθρωπος νοιάζεται για το πώς τον βλέπουν οι άλλοι. Φαινομενικά τα έχει όλα κι όμως αυτός θέλει μόνο αγάπη. Αυτό θα έπρεπε να μας γίνει μάθημα και να το σκέφτονται όσοι πιστεύουν στις βλακείες που λένε τα κατευθυνόμενα και βλαβερά μμε.

Το γράμμα λογικά το έδωσε σε κάποιο θαυμαστή του για να το διαδώσει. Για όσους δεν το γνωρίζουν, ο Μάικλ Τζάκσον είχε επαφές με θαυμαστές με τους οποίους μάλιστα πήγαινε και βόλτες και κατά καιρούς μαθαίνουμε διάφορες μαρτυρίες για το πώς αισθανόταν γενικά και μέχρι και για το τι γνώμη είχε για τους θαυμαστές του. Για παράδειγμα, θεωρούσε τους θαυμαστές οικογένειά του αλλά δεν τους αποδεχόταν μόνο και μόνο επειδή τον θαύμαζαν ή τον κολάκευαν. Έβλεπε αντικειμενικά και πχ τον ενοχλούσε το ότι μπροστά του ήταν άψογοι αλλά, όταν ο ίδιος ήταν απών, άλλαζαν συμπεριφορά.

Στο σημείο που λέει «Θέλω να κάνω τους ανθρώπους ευτυχισμένους και μπορεί να είναι μόνο για μια στιγμή. Αυτό είναι που δίνει στη ζωή μου νόημα» εννοεί κυριολεκτικά αυτά που γράφει. Είχε πράγματι σκοπό της ζωής του να βοηθήσει να γίνει καλύτερος ο κόσμος μας και δεν το έλεγε απλά στα τραγούδια του, όπως το Heal the world. Πώς όλοι έχουμε ένα συνήθειο ή ένα χόμπι; Ε ο Μάικλ Τζάκσον είχε κάνει συνήθειό του το καθήκον στην ανθρωπότητα. Γι’αυτό κι έκανε όλες τις φιλανθρωπίες, γι’αυτό και θα επισκεπτόταν απαραίτητα ένα νοσοκομείο ή ένα ορφανοτροφείο, όπου έδινε συναυλία. Δεν τα έκανε δηλαδή όπως οι άλλοι καλλιτέχνες που μετά τον μιμήθηκαν και που κάνουν σποραδικά σαν ένα «άτυπο καθήκον». Οι φιλανθρωπικές πράξεις ήταν μέρος της καθημερινότητάς του. Και λέει το πολύ απλό: «εγώ κοιτάζω να κάνω καλό κι εσείς με κοροϊδεύετε. Δεν το αξίζω»

Πέρα από το πόσο πληγώθηκε, αυτό το γράμμα δείχνει πόσο απλός ήταν. Κι αυτή δεν είναι η μόνη μαρτυρία. Σε συναντήσεις με τους θαυμαστές του έχει εξηγήσει με λεπτομέρειες το πώς λειτουργούν τα μμε και προσπάθησε να τους ανοίξει τα μάτια σχετικά με το βρώμικο ρόλο τους. Άλλες φορές πάλι έστειλε ένα γραπτό μήνυμα που θα έλεγε «Μην πιστεύετε ό,τι λένε τα μμε. Με κάνουν και κλαίω»

Κλείνοντας, επειδή ζούμε στην εποχή που το gossip/lifestyle είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας και θεωρείται φυσικό να μαθαίνουμε και για τις πιο απίθανες προσωπικές στιγμές των καλλιτεχνών, να επισημάνω κυρίως για τα νέα παιδιά πως όλο αυτό είναι άρρωστο. Μας θέλουν να απασχολούμε το μυαλό μας με ασήμαντες και άχρηστες πληροφορίες, όπως η προσωπική ζωή ή χ ατυχής στιγμής των καλλιτεχνών, ώστε να μη μαθαίνουμε ποια είναι τα ουσιώδη στη ζωή και να μην έχουμε κριτική σκέψη. Πάνω απ’όλα όμως πρέπει να καταλάβουμε πως, μέσα απ’αυτή την τακτική, χάνουμε την ανθρωπιά μας και γινόμαστε σκέτοι βιολογικοί οργανισμοί χωρίς αισθήματα και αξιόλογη ηθική υπόσταση.

Αν κάποιος διαβάζει κάτι άσχημο για έναν καλλιτέχνη και γελάει, τότε αυτός ο άνθρωπος έχει πρόβλημα. Είναι ένας άνθρωπος ανήθικος. Το ίδιο κι όποιος βέβαια γελάσει με όσα γράφονται για τον Μάικλ Τζάκσον. Ακόμη κι αν ίσχυαν όσα ψέματα λέγονται, ο σωστός άνθρωπος θα σκεφτόταν «τι κρίμα ένας τόσο σπουδαίος καλλιτέχνης να έχει αυτή τη συμπεριφορά». Δε θα γελούσε. Το να γελάς με κατασκευασμένα σκάνδαλα παραπέμπει σε παλιές εποχές, τότε που η κατασπάραξη ανθρώπων από θηρία ήταν θέαμα.

Αποφασίστε αν θα γελάσετε ή αν θα λυπηθείτε τη στιγμή που θα βλέπετε κάποιον να τον κατασπαράζουν. Δείτε τον εαυτό σας νοερά από ψηλά και αναρωτηθείτε αν σας αρέσει η εικόνα σας. Τότε θα δείτε την «ηθική εικόνα σας», θα δείτε ποιοι πραγματικά είστε.

Πηγή: http://gracemj.wordpress.com/2010/06/25/letter-from-mj-to-a-friend/

Δείτε περισσότερα μηνύματα του Μάικλ Τζάκσον στο άλμπουμ στη σελίδα στο Facebook πατώντας εδώ

Υγ. Όσοι αναδημοσιεύσετε το κείμενο αυτό, παρακαλώ να βάλετε ενεργές λινκ που να οδηγεί στο μπλογκ, δηλαδή https://mjacksontruth.wordpress.com.

 

This entry was posted in προσωπικότητα and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

2 απαντήσεις στο ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΜΑΙΚΛ ΤΖΑΚΣΟΝ

  1. Παράθεμα: Ο Μάικλ Τζάκσον κι ο έρωτας | The truth about Michael Jackson

  2. Παράθεμα: 5 χρόνια MJacksonTruth | The truth about Michael Jackson

Σχολιάστε

